Philanews 2025 N°2

13 Maar er zijn ook uitdagingen op de dienst fulfilment, en kwaliteitscontrole is er daar één van. Het blijft een erg arbeidsintensieve taak die moeilijk en duur is om te automatiseren. Postzegels scheuren en nakijken blijft dus voorlopig manueel werk. Voor grote, complexe opdrachten is de dienst soms weken aan een stuk bezig met nazicht. En de fouten die het team eruit haalt, zijn vaak voor een leek met het blote oog niet te zien. “We weten dat filatelisten vaak niets liever hebben dan dat er wat foutjes buiten gaan. Maar wij doen er natuurlijk alles aan om dat zo weinig mogelijk te laten gebeuren,” lacht De Witte. Iedereen op de afdeling heeft een zekere passie voor postzegels. Collega’s vinden het fijn om met zo veel verschillende ontwerpen in aanraking te komen. “Het is interessant om te zien hoe verschillende landen omgaan met een bepaald onderwerp. Denk maar aan de Europa-uitgifte van dit jaar over archeologie. Wij drukken alle postzegels voor een bepaald aantal landen. Er zitten grote verschillen in hoe die landen naar het thema kijken.” Eén ding is zeker: bij de dienst fulfilment komen vakmanschap en passie elke dag samen. Het is een essentiële schakel — tussen gisteren en morgen, en tussen binnen- en buitenland. Elke postzegel vertelt een uniek verhaal, en fulfilment is er om dat verhaal mee te helpen verspreiden.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODM0ODQ=